SEVERUS AB - kompetent samarbetspartner Till SEVERUSCOMMUNICATION www.severus.se
 
 
START UTVECKLING SEVERUS UTBILDNING MARKNAD TEKNIK FÖRETAGET KONTAKTA LÄNKAR NYHETER NATUR
 
SEVERUS UTBILDNING
 
       
 
SEVERUS UTBILDNING
BÄTTRE SERVICE: KURSPLAN
BÄTTRE SERVICE: KOMMENTARER
 
"SERVICETABBAR"

En viktig del i "kundvården" är att ge bra service åt våra kunder. I "bra service" ingår också att på ett konstruktivt sätt behandla reklamationer. Varje människa har sin uppfattning om den service de får, och servicenivån kan upplevas olika.

Det finns naturligtvis företag som har förstått sambandet mellan kund och leverantör, och som visar upp en servicenivå och servicevilja så god och så bra att man som kund blir både imponerad och glad. Vi känner säkert alla till något sådant företag.


Ett av de vanligaste felen när det gäller service, är att leverantören flyttar över "sitt"  problem till kunden. Om leverantören "äger" problemet så skall denne lösa detta, och inte göra det till kundens problem.

Vanliga "servicetabbar" som vi visat tidigare, är bla hantverksföretag som "skiter" i kunden. De kommer inte när de lovat mm. Vi har också visat företag som utmärker sig för bra service, och som förstår sambandet mellan leverantör och kund.

 

 
 
 
SEVERUS AB  -  ARBRÅ  -  SWEDEN
Till sidans topp Back Next